zapalniczka/gniazdo 12V pod kierownicą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • g3rsu
    Drive
    • 2013
    • 49

    #26
    Qstachu to powiedz o tym łatwym sposobie
    Ja myślę podpiąć sobie CB żeby włączało się po zapłonie wpinając się w zasilanie radia, nie dorabiając dodatkowej zapalniczki tylko po prostu wpiąć przewody od CB.
    Przy okazji zwolni się orginalna zapalniczka.

    Komentarz

    • Qstachu
      Ambiente
      • 2013
      • 131

      #27
      Nie mam żadnych zdjęć by to zobrazować ale jakoś postaram się opisać:P Więc tak jak nad pedałami jest taki plastik a w zasadzie kratka czy coś w tym stylu jakoś na 2 śrubki torx (może 3) i wsuwana takie łapki do tego dwa zatrzaski, trzeba ją wyciągnąć i mamy główną skrzynkę z przekaźnikami na widoku, teraz bierzemy miernik i szukamy napięcia po zapłonie (nie pamiętam który to dokładnie więc nie będę wprowadzać w błąd lepiej samemu sprawdzić).Jak już znajdziemy + po zapłonie to do śruby łączymy przewód od zapalniczki (można oczko zarobić ) pamiętajmy by jakiś bezpiecznik dać po drodze.Minus bierzemy obok z kabla masowego również za pomocą oczka montujemy do śruby.I tym sposobem mamy 12V po zapłonie teraz jakoś sensownie gniazdko zamontować, ja mam takie luźne na tej małej półce ale to jest tym czasowo czekam na więcej czasu i lepszą pogodę by to doprowadzić do porządku.Może trochę nie jasno napisałem bądź coś pomieszałem ale sorki cały dzień na nogach jestem :P jak coś to poprawię.
      Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
      Peugeot 306 1.9 D
      Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
      VW Polo 1.4 PB
      Daewoo Nexia 1.5 LPG

      Jest: Fiat Panda 1.1 PB
      Skoda Octavia I 1.8T LPG

      Komentarz


      • #28
        Można by odciąć wtyczkę ,oskórować kable i podpiąć się pod zasilanie radia było by blisko ja tak mam tylko wyłączam przyciskiem no CB.

        Komentarz

        • Qstachu
          Ambiente
          • 2013
          • 131

          #29
          g3rsu, O to zdjęcia gdzie się wpiąłem .
          Fotka 1
          Fotka 2
          Tyle że jeszcze muszę dać bezpiecznik (chociaż i tak w ładowarce i cb jest ale nie zaszkodzi kolejny.)

          + z lewej strony na przekaźniku oczko z niebieską izolacją,

          - z prawej strony , prawie nie widać tylko kawałek niebieskiej izolacji złapałem z śrubki jakiejś tam :P już nie pamiętam czy to było mocowanie tej skrzynki czy co
          Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
          Peugeot 306 1.9 D
          Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
          VW Polo 1.4 PB
          Daewoo Nexia 1.5 LPG

          Jest: Fiat Panda 1.1 PB
          Skoda Octavia I 1.8T LPG

          Komentarz

          • g3rsu
            Drive
            • 2013
            • 49

            #30
            Wielkie dzięki Qstachu za pomoc
            Jak znajdę trochę wolnego czasu to też na pewno tak zrobię.

            Komentarz

            • Qstachu
              Ambiente
              • 2013
              • 131

              #31
              Spoko Pierwotnie chciałem takie coś zamontować gniazdo z usb
              (zdjęcie przykładowe bo ja miałem inna wtyczkę i możliwe przewód) ale po przecięciu przewodu okazało się że dosłownie 3 włoski są:P więc wolałem założyć pojedyncze ale sprawdzone gniazdko.Może kiedyś się pobawię i tamto zmodyfikuje ale póki co działa jak należy a przede wszystkim po zapłonie
              Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
              Peugeot 306 1.9 D
              Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
              VW Polo 1.4 PB
              Daewoo Nexia 1.5 LPG

              Jest: Fiat Panda 1.1 PB
              Skoda Octavia I 1.8T LPG

              Komentarz

              • rafalkry
                Classic
                • 2012
                • 35

                #32
                Ja postanowiłem zamontować dodatkowe gniazda zapalniczki w popielniczce z przodu. Kupiłem takie:



                Pasuje idealnie do wkładu popielniczki z przodu. A że wkład popielniczki ma taką niedużą dziurkę (służącą do oświetlania popielniczki po jej otworzeniu) a miejsce gdzie się wkład montuje też ma dziurę, nie było problemu z przeprowadzeniem kabla. Zdemontowałem tylko podłokietnik i tylną część tunelu oraz ten plastk wokół drążka zmiany biegów. Podpiąłem się pod wtyczkę oryginlnej zapalczniki (mam tam prąd przy wyłączonym zapłonie, a to dla mnie plus). Kabel "przeciągnąłem" pod przednią cześcią tunelu i gotowe. Fajne jest to, że można zamknąc popielniczkę i nie widać wtedy rozdzielacza. Mocowanie na taśmie dwustronnej.
                Załączone pliki
                Octavia I liftback 2.0 AZJ 2004r.

                Komentarz

                • g3rsu
                  Drive
                  • 2013
                  • 49

                  #33
                  Ciekawe patenty macie
                  Jak na razie wystarczy mi jedno wolne gniazdko (które teraz zajęte jest przez CB) choć nie ukrywam że oryginalne gniazdo znajduje się w dość nie wygodnym miejscu.
                  Qstachu jeszcze może zaraz za oczkiem od plusa daj jakiś bezpiecznik to by bezpieczniej było
                  A ma ktoś może spis przekaźników? Bo by się mi przydał jeszcze plus na stałe którego trochę można obciążyć tak to miał bym gdzie wpiąć moduł od świateł dziennych, bo patrzę że z przekaźnikami to chyba najłatwiej jest
                  Znalazłem takie coś http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...6547e1e65.html ale nie wiem czy to zgadza się z naszymi Octaviami.

                  Komentarz

                  • Qstachu
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 131

                    #34
                    Miał być bezpiecznik ale wyszło jak wyszło tymczasowe rozwiązanie a już parę miesięcy jest :P Jak będę zmieniał na to jak wcześniej podawałem link wtedy będzie wersja finalna z zabezpieczeniem, teraz jeszcze jest beta:P A co do zapalniczki fabrycznej to faktycznie miejsce takie sobie niby ok ale jak by było jeszcze drugie fabryczne gniazdo np w popielniczce to wtedy było by wszystko ok.
                    A co do modułu to od jakiś ledów?Coś mi się obiło że podłączali pod skrzynkę pod maską, mniej kombinacji z przeciąganiem itp.W zasadzie w Toledo 3 też jak podłączane ledki były to do skrzynki pod maską.
                    Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                    Peugeot 306 1.9 D
                    Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                    VW Polo 1.4 PB
                    Daewoo Nexia 1.5 LPG

                    Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                    Skoda Octavia I 1.8T LPG

                    Komentarz

                    • g3rsu
                      Drive
                      • 2013
                      • 49

                      #35
                      Nie, jakoś przekonania do ledów nie mam, takie coś mam http://allegro.pl/modul-swiatel-dlug...157549694.html tak jak przewody od długich i pozycji to będę miał w skrzynce bezpieczników a o stałym + i po stacyjce to pomyślałem od przekaźników wziąć bo to o wiele wygodniejsze rozwiązanie. Zamawiałem ten moduł razem z kumplem i on już sobie zamontowal, tylko że w Audi 80 to fajnie to wygląda.

                      Komentarz

                      • Qstachu
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 131

                        #36
                        Ale to właśnie wszystko powinno być pod maską jedynie sygnał od ręcznego w środku auta więc i tak chyba montaż w środku pozostaje.Ogólnie fajne urządzenie też kiedyś o podobnym myślałem ale w starym aucie miałem ledy i byłem zadowolony, do Skody póki co nie znalazłem odpowiednich by jakoś to sensownie wyglądało więc myślę o wykorzystaniu halogenów jako dziennych ale to może przez zwykły przekaźnik bez modułu chociaż tu fajnie że dopiero po ładowaniu świecą zawsze to mniejszy pobór przy rozruchu (szczególnie ważne zimą) i tam dodatkowe bajery typu cominghome, gaśnięcie po zaciągnięciu ręcznego i zmiana mocy świecenia.Mam nadzieje że po udanym montażu wrzucisz jakieś fotki bądź filmik jak to wygląda to może się też skuszę
                        Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                        Peugeot 306 1.9 D
                        Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                        VW Polo 1.4 PB
                        Daewoo Nexia 1.5 LPG

                        Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                        Skoda Octavia I 1.8T LPG

                        Komentarz

                        • g3rsu
                          Drive
                          • 2013
                          • 49

                          #37
                          Jak znajdę czas i zamontuje ten moduł to na pewno się pochwalę wynikami
                          No właśnie lepiej zamontować moduł w przestrzeni w której są bezpieczniki i przekaźniki bo tam są lepsze warunki i znajdują się wszystkie przewody. Tutaj jest nawet filmik tego sprzedawcy jak to zamontować http://www.youtube.com/watch?v=XJNSqCWCq9s jest to robione na golfie IV czyli prawie to samo co octavia U siebie jak patrzyłem w skrzynce bezpieczników to przewody od długich i postojówek są z brzega to fajnie bo łatwo się wpiąć a już z zasilaniem po stacyjce jest już gorzej, na filmiku gościu bierze od bezpiecznika ABSu a ja mam ten przewód schowany w wiązce i jest bardzo krótki. Dlatego właśnie pomyślałem o przekaźnikach bo o wiele wygodniejsze jest podłączenie a już do przewodów od bezpieczników myślę się podłączyć przez kostkę elektryczną.
                          A tutaj masz filmik jak to wszystko powinno działać http://www.youtube.com/watch?v=sOv-TuAxjHg w skodzie jest ciekawiej bo jest ta sama żarówka od długich i krótkich to praktycznie nie będzie znać po module
                          A co do przewodu od ręcznego to myślę wpiąć go pod zasilanie przez dodatkowy przełącznik i jak będę chciał wyłączyć dzienne to nie przez ręczny tylko przez przełącznik.

                          Komentarz

                          • d00lar
                            Rider
                            • 2014
                            • 366

                            #38
                            ja myślałem ostatnio czy by coś nie pokombinować i nie wyciąc / wmontować gniazdko usb w miejscu gdzie powinny być pokrętła od podgrzewania foteli (mam wersje bez podgrzewania) więc zaślepka jest nie używana
                            co myślicie ? bawił /spotkał się ktoś z czymś takim ?
                            czipek by me >140 kucy
                            OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                            Komentarz

                            • Qstachu
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 131

                              #39
                              g3rsu, Faktycznie jak na filmiku proponują tak lepiej zrobić nie powiem zaciekawił mnie ten moduł może też się skuszę ale poczekam jak skończysz u siebie :P bo i tak na ten i przyszły miesiąc mam budżet wyczerpany :/ Ale u siebie nie wiem czy bym pod halogeny nie montował ale z drugiej strony pod długie bardziej pod legal podchodzące :P ale tylko ciut
                              d00lar, pomysł ciekawy ale ja mam podgrzewane fotele więc nie brałem tego pod uwagę. Pierw myślałem w podsufitce zamontować gniazdo usb (sam ukłąd z ładowarki samochodowej) ale niestety zasilanie z lampki nie zdawało egzaminu a poza tym uwaliłem tą ładowarkę
                              Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                              Peugeot 306 1.9 D
                              Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                              VW Polo 1.4 PB
                              Daewoo Nexia 1.5 LPG

                              Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                              Skoda Octavia I 1.8T LPG

                              Komentarz

                              • crazykoko
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 140

                                #40
                                Zamieszczone przez Qstachu
                                g3rsu, O to zdjęcia gdzie się wpiąłem .
                                Fotka 1
                                Fotka 2
                                Tyle że jeszcze muszę dać bezpiecznik (chociaż i tak w ładowarce i cb jest ale nie zaszkodzi kolejny.)
                                I pomyśleć, że w tym tygodniu planowałem wybrać się do elektryka, żeby takie cudo zamontować u siebie Dzięki Wam chłopaki, kilka dyszek zostanie w kieszeni (po raz kolejny zresztą). Dzięki wielkie


                                A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                                Komentarz

                                • Qstachu
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 131

                                  #41
                                  W końcu po to jest forum ;-) by sobie pomagać i dyskutować :-P
                                  Taki mały offtop : ostatnio na oglądałem się "będzie Pan zadowolony" to odechciało mi się zostawiać u jakiegokolwiek mechanika mojej skodzinki :-P
                                  Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                                  Peugeot 306 1.9 D
                                  Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                                  VW Polo 1.4 PB
                                  Daewoo Nexia 1.5 LPG

                                  Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                                  Skoda Octavia I 1.8T LPG

                                  Komentarz

                                  • crazykoko
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 140

                                    #42
                                    Zacząłem kombinować i du....a z tego wyszła

                                    Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale nie ma chyba różnicy, który kabel z rozgałęźnika pójdzie na +. Mam, a w zasadzie miałem takie cudo jak rafalkry w popielniczce. Po zamontowaniu wg zdjęcia Qstachu niby wszystko było ok. Ale po podłączeniu CB i włączeniu zapłonu zrobił się gejzer. W rozgałęźniku wybuchł kondensator, a w CB poszedł bezpiecznik. Niestety rozgałęźnik bezpiecznika nie miał. Co zrobiłem źle?


                                    A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                                    Komentarz

                                    • Qstachu
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 131

                                      #43
                                      Oj niestety jest i to duża prąd stały więc plus do plusa minus do minusa, plus w zapalniczce masz na bolcu (czyli w środku gniazda) a minus po bokach, wystarczyło sprawdzić który przewód jest który i podłączyć wtedy taka natura Polaka że mądry po szkodzie dobrze że nic więcej nie zjarałeś.
                                      Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                                      Peugeot 306 1.9 D
                                      Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                                      VW Polo 1.4 PB
                                      Daewoo Nexia 1.5 LPG

                                      Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                                      Skoda Octavia I 1.8T LPG

                                      Komentarz

                                      • crazykoko
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 140

                                        #44
                                        Ano wychodzi ignorancja. Trzeba było zawczasu spytać, czy jest jakaś różnica w podłączeniu i dopiero się brać za robotę

                                        Sęk cały w tym, że rozgałęźnik nie miał wtyczki, bo wcześniej służył w innym aucie i podpięty był pod gniazdo zapalniczki. Więc i tak bym nie doszedł, który kabel to plus. Dzięki za pomoc.

                                        A tak przy okazji, gdybym chciał zamontować bezpiecznik, np: coś takiego

                                        , to podłączam go na kablu plusowym? Elektryka i elektronika, to dla mnie jak teoria chaosu. Niemniej satysfakcja z własnoręcznie wykonanej roboty jest ogromna


                                        A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                                        Komentarz

                                        • Qstachu
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 131

                                          #45
                                          Tak pod plus podpinasz bezpiecznik z gniazdem, dlatego przydaje się taki najprostszy multimetr z marketu za 10zł, z sygnalizacją dźwiękową lub jakiś próbnik świetlny i temu podobne, wtedy bierzesz jeden kabelek zwierasz z sondą a drugą sondę w gniazdko jak pika,świeci to znaczy że jest to kabelek plusowy/minusowy w zależności czego dotykałeś Ale nie bój żaby jak będziesz w przyszłości montował podobne gadżety to będziesz już czujniejszy
                                          Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                                          Peugeot 306 1.9 D
                                          Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                                          VW Polo 1.4 PB
                                          Daewoo Nexia 1.5 LPG

                                          Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                                          Skoda Octavia I 1.8T LPG

                                          Komentarz

                                          • stiloos
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 4

                                            #46
                                            cyt: d00lar "ja myślałem ostatnio czy by coś nie pokombinować i nie wyciąc / wmontować gniazdko usb w miejscu gdzie powinny być pokrętła od podgrzewania foteli (mam wersje bez podgrzewania) więc zaślepka jest nie używana
                                            co myślicie ? bawił /spotkał się ktoś z czymś takim ?"

                                            Robiłem przymiarki do tego - mam też zaślepkę nieużywaną (widać na fotkach w moim poście o uchwycie alternatywnym do kubeczków).
                                            Zacząłem od zakupienia dodatkowej zaślepki, żeby nie kombinować na oryginalnej z wycinaniem otworów.
                                            Jak coś nie wyjdzie albo będzie niefunkcjonalne/brzydkie to się wróci do stanu pierwotnego.

                                            A na razie mam i-den-tycz-nie jak rafalkry.....

                                            Komentarz

                                            • crazykoko
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 140

                                              #47
                                              Też myślałem o USB w zaślepce. Jednak problem jest w tym, że gniazdo musi być na płytce drukowanej co zwiększa jego rozmiar, a w zaslepce miejsca niewiele.
                                              Tutaj masz podobny wątek.


                                              A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                                              Komentarz

                                              • Qstachu
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 131

                                                #48
                                                Bo panowie trzeba kupić taką mikro/mini ładowarkę np link bo te standardowe mają dużą i nie poręczną płytkę, te małe mają jeszcze taki plus że 2 x usb i nie raz jest jedno 1A a drugie 2A więc i jakiś tablet można ładować tylko pytanie jak z żywotnością takich maleństw wiadomo ta z linku za śmieszne pieniądze więc cudów nie spodziewałbym się.Ja to bym musiał gdzieś z lewej strony kierownicy montować bo raz że mam uchwyt na tel w narożniku a dwa że na konsoli nie mam wolnych zaślepek.Tyle że jak dokończę gniazdo pod kierownicą docelowo z portem usb problem będzie rozwiązany
                                                Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                                                Peugeot 306 1.9 D
                                                Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                                                VW Polo 1.4 PB
                                                Daewoo Nexia 1.5 LPG

                                                Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                                                Skoda Octavia I 1.8T LPG

                                                Komentarz

                                                • krzychuuu80
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 93

                                                  #49
                                                  a ja żeby się nie męczyć za bardzo kupiłem coś takiego

                                                  i wsadziłem pod kierownice. nic nie kombinowałem tylko końcówke wsadziłem w gniazdo zapalniczki(pod ręcznym) a kabel przeciągnąłem pod kierownice - nie widać go. kabel od CB tez ładnie schowany więc nawet nie widać ze coś mam jak ktoś nie chce popalić bezpieczników i jest laikiem w sprawach elektrycznych to chyba najlepsze rozwiązanie

                                                  Komentarz

                                                  • Qstachu
                                                    Ambiente
                                                    • 2013
                                                    • 131

                                                    #50
                                                    Ale jeden poważny minus takiego rozwiązania napięcie jest cały czas na przedłużce, a nam zależało na napięciu po zapłonie ja podobny rozgałęźnik trzymałem koło ręcznego fajnie pasował w tą kieszonkę ale nie spełniał do końca moich oczekiwań :P
                                                    Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                                                    Peugeot 306 1.9 D
                                                    Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                                                    VW Polo 1.4 PB
                                                    Daewoo Nexia 1.5 LPG

                                                    Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                                                    Skoda Octavia I 1.8T LPG

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...